Fandom

Assassin's Creed Wiki

Świątynia Salomona

2759stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Świątynia Salomona
  • Miejsce
Solomonaltairwatchingrobert.png
Informacje polityczne
  • Suwerenny stan:
  • Frakcje:
Informacje historyczne
  • Data założenia:
  • 951 rok p. n. e.

Informacje dodatkowe
  • Cele do zabójstwa:

Świątynia Salomona – była pierwszą biblijną świątynią żydowską, pierwotnie skonstruowaną przez Króla Salomona na wzgórzu Moria w Jerozolimie. Została ona skonstruowana w celu przetrzymania zarówno Arki Przymierza, jak i Fragmentu Edenu.

Jest ona lokacją występującą w grze Assassin's Creed.

Historia Edytuj

Przejęcie

W 1191 roku, podczas Trzeciej Krucjaty, trzech asasynów, Altaïr Ibn-La'Ahad, Malik Al-Sayf i Kadar Al-Sayf, zostało wysłanych do Świątyni przez swojego mentora, Al Mualima, w celu odzyskania i zabezpieczenia skarbu templariuszy. Już na wejściu Altaïr złamał pierwszą zasadę kodeksu Bractwa, mordując niewinnego starca, trwając w przekonaniu, iż mógł on zaalarmować strażników o obecności przedstawicieli bractwa.

Asasyni dotarli do swojego celu napotykając przy tym Roberta de Sable, mającego pod swoim dowodzeniem czwórkę żołnierzy. Altaïr naruszył kolejny dogmat, odrzucając dyskrecję, którą nazwał tchórzostwem i wyjawiając swoją obecność templariuszom. Wierząc, iż de Sable stoi między nim, a artefaktem, rzucił się na Roberta by go zlikwidować. Wielki mistrz zdołał jednak okiełznać natarcie asasyna, nakazując mu tym samym przesłanie ostrzeżenia Al Mualimowi. Templariusz cisnął Altaïrem o belki, odgradzając go na stałe od swoich towarzyszy.

Porażka

Zdając sobie sprawę z tragicznej sytuacji, Altaïr udał się do Masjafu, by opowiedzieć mentorowi o zaszłych komplikacjach i pozostawieniu swoich braci na pewną śmierć. Niemniej jednak, gdy bohater w końcu dotarł do Al Mualima po pięciu dniach wędrówki, swoją obecnością zaszczycił ich także Malik, który zdołał odzyskać Fragment Edenu z rąk wrogiego zakonu, kosztem lewej ręki i Kadara.

Strażnik

Zajście w Świątyni Salomona zwabiło templariuszy do Masjafu. Altaïr zakradł się na tyły wroga, po czym stoczył na nich wielką stertę pni, miażdżąc nieprzyjaciół.

Chwała

Aroganckie działania Altaïra i naruszenie przez niego wszystkich trzech zasad kodeksu w Świątyni Salomona, doprowadziły do jego zdegradowania do stopnia nowicjusza.

Ciekawostki Edytuj

  • Budowla, przed którą dochodzi do konfrontacji Altaïra i Roberta, wzorowana jest na zabytku Petry, zwanym „skarbcem faraona” w Jordanii.

Więcej w Fandom

Losowa wiki