Fandom

Assassin's Creed Wiki

Łuk

2701stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

„Strzał musi być szybki. Trafienie czyste. (...) Spokojnie wyceluj. Jeśli chybisz, wystraszysz zwierzynę i polowanie będzie musiało się zakończyć.”
Ratonhnhaké:ton o łuku, ucząc sztuki polowania Kanen'tó:kona[src]
Łuk
  • Broń palna i dystansowa
Łuk by DarknessEyes23.png
Informacje techniczne
  • Pojawia się w:

Statystyki
  • Szybkostrzelność:
  • ?
  • Bliski zasięg:
  • ?
  • Daleki zasięg:
  • ?

Łuk – broń dystansowa, występująca w Assassin's Creed, Assassin's Creed II, Assassin's Creed IIIAssassin's Creed III: Liberation. Używać jednak jej można było tylko w trzeciej odsłonie cyklu i spin-offie.

Assassin's Creed i Assassin's Creed II Edytuj

W dwóch pierwszych grach z serii łuk dzierżyli łucznicy. W Assassin's Creed mieli go na wyposażeniu żołnierze z tej formacji stojący zarówno po stronie krzyżowców, jak i Saracenów, a w Assassin's Creed II – wszyscy łucznicy renesansowych Włoch. Altaïr Ibn-La'Ahad i Ezio Auditore da Firenze, nie mogli go używać – funkcjonował on jako obiekt.

W Assassin's Creed II są także wzmianki o asasynie Qulan Galu, który był znakomitym mongolskim łucznikiem i zabił Czyngis-Chana, strzelając z łuku, jadąc konno.

W Assassin's Creed: Brotherhood łuki zostały zastąpione kuszami. W Assassin's Creed: Revelations także w ogóle nie występują.

Assassin's Creed III Edytuj

Strzał z łuku (AC3) (by Kubar906).png

Connor zabijający żołnierza strzałem z łuku

W Assassin's Creed III łuk funkcjonuje jako jeden z głównych elementów wyposażenia protagonisty gry – Ratonhnhaké:tona. Posiada on go od wspomnienia o nazwie „Pióra i drzewa”, jednak swój pierwszy strzał z łuku oddaje dopiero we wspomnieniu „Lekcje myślistwa” – zabija on wtedy zająca, pokazując Kanen'tó:konowi, jak się poluje.

Łuk jest znakomitą bronią dystansową – strzał z niego oddany jest cichy i skuteczny, choć działa tylko na lekko opancerzonych przeciwników. Wadą korzystania z łuku jest konieczność szybkiego wymierzenia, czego nie można zrobić.

Assassin's Creed III: Liberation Edytuj

Łuku używa tylko Connor Kenway, gdy pomaga Aveline de Grandpré zabić George'a Davidsona koło Nowego Jorku w 1777 roku. Działa on na tej samej zasadzie, co w Assassin's Creed III.

Więcej w Fandom

Losowa wiki