FANDOM

Łucznicy – strażnicy, występujący w Assassin's Creed, Assassin's Creed II i Assassin's Creed: Brotherhood.

Assassin's Creed Edytuj

Łucznicy są wojownikami strzegącymi dachów zarówno zwykłych, mieszkalnych budynków, jak i tych bardziej znaczących, np. fortecy szpitalników w Akce. Są wyposażeni w średniej wielkości łuki i lekki pancerz. Celnym strzałem mogą zrzucić Altaïra z budynku, jeśli stoi on na krawędzi lub wspina się.

Łucznicy służą zarówno w armii Saracenów, jak i krzyżowców. Stacjonują we wszystkich miastach Królestwa. Od informatorów Altaïr może otrzymać zlecenia polegające na cichym zabiciu określonej liczby łuczników w zadanym czasie.

Assassin's Creed II Edytuj

W drugiej części uniwersum rola łuczników nie zmieniła się: wciąż strzegą oni dachów miast renesansowych Włoch. Mogą także strzelać do kurierów Borgiów. Ostrzelali oni Ezia i Leonarda w trakcie ich podróży do Avamposto Veneziano, a także pokryli ogniem Ezia w trakcie jego lotu do Palazzo Ducale w Wenecji.

Assassin's Creed: Brotherhood Edytuj

W kolejnej części łucznicy wystepują sporadycznie – nie można spotkać ich w Rzymie. Pilnują oni machin wojennych Leonarda da Vinci w Colli Albani, Neapolu i Valnerinie.